Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

  • DirectionMały Inżynier, Zagrodnicza 8a 61-654 Poznań
  • Phone+48 516 037 585 
  •  

minecraftPragniemy zaprezentować naszą innowację - ProGRAMowanie w Minecraft - wyjątkowe narzędzie, które wykorzystuje popularną wśród uczniów grę jako platformę do nauki kodowania. Dzięki tej innowacji nauczyciel/ka ma możliwość zainteresowania i zaangażowania swoich uczniów w proces nauki programowania poprzez fascynujący świat Minecrafta.

Podczas lekcji uczniowie tworzą wirtualny świat, jednocześnie ucząc się podstaw programowania w językach: blokowym(obrazkowym) i tekstowym (Java i Python). Nauczyciel prowadzi lekcje wykorzystująć przygotowane w ramach innowacji scenariusze lekcji zgodne z podstawą programową dla szkół podstawowych, podzielonych na niezależne bloki o wzrastającym poziomie trudności:

1. Junior - 10h - skierowany dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej, oparty o programowanie bloczkowe
2. Expert- 10h - skierowany dla uczniów klas 4-6, wiek 10-12 lat oparty o programowanie bloczkowe.
3. Master - 10h - skierowany dla uczniów klas 7-8, wiek 13-14 lat oparty o język Python.

Do każdej lekcji dołączone jest nagranie z komentarzem prezentujące sposób wykonania ćwiczeń, które może posłużyć zarówno jako materiał przygotowujący do prowadzenia zajęć, jak i pomoc na spotkaniu z uczniami.

Dzięki prostemu i intuicyjnemu środowisku dzieci mogą tworzyć własne skrypty i programy składając je z kolorowych puzzli lub wykorzystując język Python. Poprzez zabawę w Minecraft, uczniowie uczą się podstawowych koncepcji programowania, takich jak pętle, warunki, zmienne i funkcje.

Głównym celem innowacji jest rozwijanie umiejętności uczniów w obszarze programowania, ale to nie wszystkie jej zalety. Uczestnictwo w takiej aktywności pozwala również rozwijać logiczne myślenie oraz zdolność rozwiązywania problemów. Jest to też sposób na poszerzanie umiejętności współpracy i komunikacji. Uczniowie mogą pracować w zespołach, dzielić się pomysłami i wspólnie radzić sobie z trudnościami.

Scenariusze lekcji dla nauczycieli powstały w ramach w ramach projektu POPOJUTRZE 2.0 – KSZTAŁCENIE (POWR.04.01.00-00-I108/19) można je pobrać bezpłatnie.

DOSTĘP DO INNOWACJI ZNAJDZIESZ TUTAJ

PL EN+